Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

(pre internetový obchod www.lioness-parfumy.sk)

I. Základné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané v súlade s ustanoveniami § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a § 52 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, ako aj zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.

  2. Predávajúci:
    SWEET SPECIALITIES s.r.o.
    Sídlo: Buničitá 1092, 739 32 Vratimov, Česká republika
    IČO: 05308127
    E-mail: info@lioness-parfumy.sk
    Web: www.lioness-parfumy.sk
    (dalej len „predávajúci“)

  3. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“), ktorá uzatvára s predávajúcim kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na webovej stránke www.lioness-parfumy.sk (ďalej len „internetový obchod“).

  4. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred týmito podmienkami.

  5. Kúpna zmluva aj obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.


II. Informácie o tovare a cenách

  1. Informácie o tovare vrátane cien jednotlivých výrobkov a ich hlavných vlastností sú uvedené pri každom produkte v katalógu internetového obchodu. Ceny sú konečné, vrátane DPH a všetkých príslušných poplatkov.

  2. Všetky prezentácie tovaru umiestnené v internetovom obchode majú informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu na tento tovar.

  3. Náklady na balenie a dodanie tovaru sú uvedené v internetovom obchode a v procese objednávky. Tieto náklady platia pre doručenie v rámci územia Slovenskej republiky.

  4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny nie je možné navzájom kombinovať, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim výslovne nedohodne inak.

 

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, telefónne hovory a pod.) hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

  2. Kupujúci si môže tovar objednať týmito spôsobmi:
    a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu,
    b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

  3. Kupujúci pri objednávaní tovaru uvedie všetky požadované údaje, zvolí množstvo, spôsob dopravy a platby.

  4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sa považujú za správne.

  5. Po odoslaní objednávky dostane kupujúci automatické potvrdenie prijatia objednávky na e-mailovú adresu, ktorú uviedol. Toto potvrdenie má informatívny charakter a nepredstavuje uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká až momentom prijatia objednávky predávajúcim, o ktorom bude kupujúci informovaný osobitným e-mailom.

  6. Ak predávajúci nemôže splniť niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke, zašle kupujúcemu upravenú ponuku na e-mailovú adresu. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho e-mailom.

  7. Všetky prijaté objednávky sú záväzné. Kupujúci môže objednávku zrušiť, pokiaľ mu nebolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Zrušenie objednávky je možné e-mailom na adresu info@lioness-parfumy.sk.

  8. Ak nastane zjavná technická chyba na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru (napr. neprimerane nízka cena), nie je predávajúci povinný dodať tovar za túto chybnú cenu. Predávajúci o tom kupujúceho bezodkladne informuje a zašle mu novú ponuku.


IV. Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu a objednávať tovar.

  2. Kupujúci je povinný pri registrácii a objednávaní uvádzať pravdivé a úplné údaje. Údaje v účte je povinný aktualizovať pri ich zmene.

  3. Prístup do účtu je chránený používateľským menom a heslom, ktoré je kupujúci povinný uchovávať v tajnosti. Predávajúci nenesie zodpovednosť za zneužitie účtu treťou osobou.

  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie svojho zákazníckeho účtu tretím osobám.

  5. Predávajúci je oprávnený zrušiť účet kupujúceho, ak ho kupujúci dlhšie nevyužíva alebo ak porušil povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy či týchto obchodných podmienok.

  6. Kupujúci berie na vedomie, že účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä z dôvodu technickej údržby systému.


V. Platobné podmienky a dodanie tovaru

  1. Cenu tovaru a prípadné náklady na dodanie môže kupujúci uhradiť nasledovne:
    a) bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č. 9543304001/5500 vedený v Raiffeisenbank, a.s.,
    b) bezhotovostne platobnou kartou,
    c) online cez platobnú bránu,
    d) v hotovosti na dobierku pri prevzatí tovaru.

  2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť aj náklady na balenie a doručenie tovaru v sume uvedenej pri objednávke.

  3. Pri platbe v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

  4. Pri platbe prostredníctvom platobnej brány kupujúci postupuje podľa pokynov poskytovateľa platobných služieb.

  5. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený pripísaním príslušnej sumy na účet predávajúceho.

  6. Predávajúci nevyžaduje žiadnu zálohu, pokiaľ nie je výslovne dohodnuté inak.

  7. Tovar sa dodáva:
    a) na adresu určenú kupujúcim,
    b) na výdajné miesto zvolené kupujúcim v objednávke.

  8. Kupujúci je povinný tovar prevziať pri dodaní. Ak je nutné tovar doručovať opakovane z dôvodu na strane kupujúceho, hradí kupujúci dodatočné náklady s tým spojené.

  9. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu. V prípade jeho poškodenia má právo zásielku neprevziať.

  10. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad (faktúru), ktorý zašle elektronicky na e-mailovú adresu kupujúceho.

  11. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho momentom úplného zaplatenia kúpnej ceny a prevzatím tovaru.

 

VI. Odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúci – spotrebiteľ má podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru.

  2. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:

    • dňom prevzatia tovaru kupujúcim alebo ním určenou osobou,

    • ak sa dodáva tovar po častiach, odo dňa prevzatia poslednej časti dodávky,

    • pri zmluvách o pravidelnej dodávke tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky.

  3. Kupujúci môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatniť písomne, e-mailom na adresu info@lioness-parfumy.sk alebo odoslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou týchto obchodných podmienok.

  4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení bolo odoslané najneskôr posledný deň lehoty.

  5. Po odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný zaslať tovar späť predávajúcemu na adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení. Kupujúci znáša priame náklady spojené s vrátením tovaru.

  6. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky prijaté platby, vrátane nákladov na dopravu (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku voľby iného spôsobu dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania), bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.

  7. Predávajúci nie je povinný vrátiť platbu skôr, ako mu bol tovar doručený späť alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar odoslal.

  8. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho používania nad rámec potrebný na zistenie povahy a vlastností tovaru.

  9. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o:

    • tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho,

    • tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

    • tovar v uzavretom obale, ktorý kupujúci po otvorení z hygienických dôvodov nemôže vrátiť,

    • poskytovanie služieb, ktoré boli úplne vykonané s predchádzajúcim súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie.

  10. Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy, ak dôjde k vyčerpaniu zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca alebo dodávateľ zruší výrobu či dodávku tovaru. O tejto skutočnosti predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho a vráti mu prijaté platby do 14 dní.


VII. Reklamácie a zodpovednosť za vady

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, a za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby.

  2. Záručná doba pre spotrebiteľov je 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak.

  3. Ak sa na tovare, jeho obale, návode alebo v reklame uvádza doba použiteľnosti, zodpovedá predávajúci za to, že tovar bude počas tejto doby použiteľný.

  4. Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru tovar prezrieť a bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu zistené vady.

  5. Reklamáciu môže kupujúci uplatniť:

  6. Reklamácia musí obsahovať:

    • meno a kontaktné údaje kupujúceho,

    • číslo objednávky alebo faktúry,

    • popis vady a spôsob, akým sa prejavuje,

    • návrh riešenia reklamácie (oprava, výmena, zľava, vrátenie peňazí).

  7. Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.

  8. Kupujúci má v závislosti od povahy vady právo na:

    • bezplatné odstránenie vady opravou,

    • výmenu tovaru za bezchybný,

    • primeranú zľavu z ceny,

    • odstúpenie od zmluvy, ak ide o podstatnú vadu.

  9. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný e-mailom. V prípade uznanej reklamácie predávajúci uhradí aj náklady na doručenie reklamovaného tovaru.

  10. Ak bola reklamácia oprávnená, kupujúci má nárok na preplatenie účelne vynaložených nákladov spojených s jej uplatnením, a to do jedného mesiaca po uplynutí lehoty na reklamáciu.

  11. Ďalšie práva a povinnosti strán upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.


VIII. Doručovanie

  1. Zmluvné strany si môžu doručovať písomnosti prostredníctvom elektronickej pošty.

  2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mail info@lioness-parfumy.sk.
    Predávajúci doručuje kupujúcemu správy na e-mailovú adresu uvedenú pri objednávke.

 

IX. Ochrana osobných údajov

  1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

  2. Osobné údaje sú spracúvané za účelom:

    • vybavenia objednávky, dodania tovaru a plnenia zmluvy,

    • vedenia účtovníctva,

    • zasielania obchodných oznámení a noviniek, ak s tým kupujúci súhlasil.

  3. Právnym základom spracúvania osobných údajov je:

    • plnenie zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR,

    • plnenie zákonných povinností predávajúceho podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR,

    • oprávnený záujem predávajúceho (napr. vymáhanie pohľadávok, marketing).

  4. Osobné údaje sú spracúvané len v rozsahu nevyhnutnom na uvedené účely a po dobu, ktorú vyžadujú právne predpisy alebo je nevyhnutná na uplatnenie právnych nárokov.

  5. Kupujúci má právo na:

    • prístup k svojim údajom,

    • opravu alebo doplnenie nepresných údajov,

    • vymazanie („právo byť zabudnutý“),

    • obmedzenie spracúvania,

    • prenosnosť údajov,

    • námietku proti spracúvaniu údajov na marketingové účely.

  6. Kupujúci môže uplatniť svoje práva e-mailom na adrese info@lioness-parfumy.sk.

  7. Ak sa kupujúci domnieva, že spracúvanie jeho údajov je v rozpore so zákonom, má právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, www.dataprotection.gov.sk.

  8. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, dostupnom na webovej stránke predávajúceho.


X. Mimosúdne riešenie sporov

  1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@lioness-parfumy.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

  2. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní, môže sa kupujúci – spotrebiteľ obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) alebo inú oprávnenú subjektívnu inštitúciu alternatívneho riešenia sporov (ARS).

    Kontaktné údaje SOI:
    Slovenská obchodná inšpekcia,
    Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27
    Web: www.soi.sk

  3. Spotrebiteľ môže na riešenie sporov využiť aj online platformu Európskej únie (ODR):
    https://ec.europa.eu/consumers/odr.

  4. Predávajúci nie je viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.


XI. Záverečné ustanovenia

  1. Všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak zmluvný vzťah obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že rozhodným právom je právo Slovenskej republiky.

  2. Ak je niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení.

  3. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto obchodné podmienky. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke www.lioness-parfumy.sk.

  4. Kupujúci týmto preberá riziko zmeny okolností podľa § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

  5. Kúpna zmluva vrátane týchto obchodných podmienok je archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám.

  6. Prílohou týchto obchodných podmienok je Formulár na odstúpenie od zmluvy.


Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 14. novembra 2025.